.......... --> 3 Cerita Pendek Dalam Bahasa Inggris Pengantar Tidur Anak | Bunda Nameera's Blog - Lifestyle Blogger

3 Cerita Pendek Dalam Bahasa Inggris Pengantar Tidur Anak

Cerita pengantar tidur untuk anak bisa disuguhkan dalam bahasa inggris. Selain sebagai hiburan juga bisa menambah vocab anak dan belajar melafalkannya

Siapa nih yang masih punya rutinitas membacakan cerita, dongeng atau kisah-kisah menarik lainnya sebagai pengantar tidur anak?

Di rumah, anak-anak terutama Neyna sedang menyukai aktifitas dibacakan cerita pendek tapi dalam bahasa inggris.

Selain sebagai pengantar tidur, cerita pendek dalam bahasa inggris ini juga bisa menambah vocabullary Neyna serta melatih cara membaca kosakata bahasa inggris.

Baca yang ini juga :

Biasanya 1 cerita akan saya bacakan terlebih dahulu sambil diartikan maknanya. Lalu kemudian bergantian dengan Neyna untuk membacakan cerita lainnya.

Menariknya dengan gaya seperti ini timbul minat serta ketertarikan Neyna dalam membaca short moral stories.

cerita-pendek-berbahasa-inggris

3 Cerita Pendek Favorit Dalam Bahasa Inggris

Di rumah, untuk beberapa buku berbahasa inggris ada hanya saja anak-anak sudah bosan karena sudah ribuan purnama, ratusan hari baca itu terus. 

Sampai akhirnya saya menemukan cerita pendek dengan pesan yang bagus plus ceritanya lucu dan akhirnya menjadi favorit Neyna.

Berikut adalah 3 cerita pendek berbahasa inggris yang menarik dan lucu ceritanya :

  • The Golden Egg

Once upon a time, a farmer had a goose that laid one golden egg every day. The egg provided enough money for the farmer and his wife to support their daily needs. The farmer and his wife continued to be happy for a long time.

But, one day, the farmer thought to himself, “Why should we take just one egg a day? Why can’t we take them all at once and make a lot of money?” The farmer told his wife his idea, and she foolishly agreed.

Then, the next day, as the goose laid its golden egg, the farmer was quick with a sharp knife. He killed the goose and cut its stomach open, in the hopes of finding all its golden eggs. But, as he opened the stomach, the only thing he found was guts and blood.

The farmer quickly realized his foolish mistake and proceeded to cry over his lost resource. As the days went on, the farmer and his wife became poorer and poorer. How jinxed and how foolish they were.

Cerita telur emas ini, sukses membuat Neyna tertawa terbahak-bahak. Karena pemilihan kata dalam bahasa inggrisnya juga menarik sehingga membuat Neyna tertawa.

Pesan dari cerita ini adalah tidak boleh serakah dan harus berfikir dulu sebelum bertindak. 

Selanjutnya cerita pendek bahasa inggris favorit Neyna adalah

  • The Farmer And the Well

One day, a farmer was looking for a water source for his farm, when he bought a well from his neighbor. The neighbor, however, was cunning. The next day, as the farmer came to draw water from his well, the neighbor refused to let him take any water.

When the farmer asked why, the neighbor replied, “I sold you the well, not the water,” and walked away. Distraught, the farmer went to the emperor to ask for justice. He explained what had happened.

The emperor called on Birbal, one of his nine, and wisest, courtiers. Birbal proceeded to question the neighbor, “Why don’t you let the farmer take water from the well? You did sell the well to the farmer?”

The neighbor replied, “Birbal, I did sell the well to the farmer but not the water within it. He has no right to draw water from the well.”

Birbal said, “Look, since you sold the well, you have no right to keep the water in the farmer’s well. Either you pay rent to the farmer, or take it out immediately.” Realizing that his scheme had failed, the neighbor apologized and went home.

Cerita ini juga bikin Neyna tertawa, awalnya bingung dulu karena merasa kok bisa jual sumurnya doang wkwkwk.

So, pesan dari cerita pendek ini adalah ga boleh curang karena pasti memberikan dampak yang ga baik ke depannya. 

  • Elephant And Friends

A lone elephant walked through the forest, looking for friends. She soon saw a monkey and proceeded to ask, ‘Can we be friends, monkey?’

The monkey quickly replied, ‘You are big and can’t swing on trees like I do, so I cannot be your friend.’

Defeated, the elephant continued to search when it stumbled across a rabbit. She proceeded to ask him, ‘Can we be friends, rabbit?’

The rabbit looked at the elephant and replied, “You are too big to fit inside my burrow. You cannot be my friend.”

Then, the elephant continued until she met a frog. She asked, “Will you be my friend, frog?”

The frog replied, “You are too big and heavy; you cannot jump like me. I am sorry, but you can’t be my friend.”

The elephant continued to ask the animals she met on her way, but always received the same reply. The following day, the elephant saw all the forest animals run in fear. She stopped a bear to ask what was happening and was told the tiger was attacking all the small animals.

The elephant wanted to save the other animals, so she went to the tiger and said, “Please, sir, leave my friends alone. Do not eat them.”

The tiger didn’t listen. He merely told the elephant to mind her own business.

Seeing no other way, the elephant kicked the tiger and scared him away. Upon hearing of the brave tale, the other animals agreed, “You are just the right size to be our friend.”

Dan cerita tentang gajah juga sukses membuat Neyna tertawa makanya dari sekian puluh cerita berbahasa inggris yang saya pilihkan 3 cerita tersebut menjadi favorit Neyna.

Tips Membacakan Cerita Berbahasa Inggris


Honestly, saya sendiri ga jago amat dalam bahasa inggris. Makanya untuk membacakan cerita tersebut tak lupa saya membuka google translate.

Hal ini juga membuat Neyna sambil belajar menggunakan kamus translate. Alhamdulilah dengan cara begini, Neyna jadi suka baca-baca cerita berbahasa inggris.

Jadi buat temans, yang anaknya lagi belajar bahasa inggris bisa dicoba juga cara ini untuk menumbuhkan minatnya belajar bahasa inggris.

***
Demikian yang bisa saya bagikan kali ini, semoga bisa bermanfaat yah!


COMMENTS

BLOGGER: 2
  1. Aku masih suka bacain anak2 dongeng begini mbaaa 😍. Dan mereka juga suka, mau bahasanya Inggris ataupun Indonesia, ttp paling nunggu2 waktunya mendongeng

    Bagus nih ceritanya..👍. Simple juga bahasa yg dipakai. Jadi bisa utk belajar anakku yg bungsu. Kalo kakanya LBH BGS vocab utk BHS inggrisnya. Adeknya masih baru belajar. Jadi aku sering cari cerita yg kata2nya masih simple lah, biar ga susah dipahami

    BalasHapus
  2. betul, google translate sangat membantu :D

    BalasHapus
Selesai baca yuk tinggalin jejak komennya ^^
Haturnuhun

Nama

#Minion (Mommy Opinion),2,Advertorial,35,Assessment Center,3,Beauty,24,Blog Competition,71,Book Review,29,BPNChallenge,75,Breastfeeding,17,Featured,10,Food And Beverages,27,Giveaway,9,Healthy,47,Life Story,9,Lifestyle,91,Movie Review,17,My Experience,114,My Job,35,My Opini,50,Parenting,63,Pengetahuanku,10,PostTematik,41,Pribadiku,18,Product Review,92,Reportase,34,Seputar Psikologi,16,Travelling,38,Wifi Cepat & Internet Menyatukan Indonesia,1,
ltr
item
Bunda Nameera's Blog - Lifestyle Blogger: 3 Cerita Pendek Dalam Bahasa Inggris Pengantar Tidur Anak
3 Cerita Pendek Dalam Bahasa Inggris Pengantar Tidur Anak
Cerita pengantar tidur untuk anak bisa disuguhkan dalam bahasa inggris. Selain sebagai hiburan juga bisa menambah vocab anak dan belajar melafalkannya
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh__sHfQNXPr_t732_2hzI_xfTNnybmLlA5JUz7xPhnElTxEh_PjS741Nw2BkRC49pn7ijE-tAEvyrRiTlN039HnOp-PTvR-wB7YyLkArNzWh0kgm4bghieXDdJQYT1ht3zxt98hSM3e0h1NwAaAD9-kR9OKtKpsaRlFFaSTw99Zg0Moouzp-iAG39t/w640-h454/cerita%20pendek%20berbahasa%20inggris%20pengantar%20tidur%20anak.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh__sHfQNXPr_t732_2hzI_xfTNnybmLlA5JUz7xPhnElTxEh_PjS741Nw2BkRC49pn7ijE-tAEvyrRiTlN039HnOp-PTvR-wB7YyLkArNzWh0kgm4bghieXDdJQYT1ht3zxt98hSM3e0h1NwAaAD9-kR9OKtKpsaRlFFaSTw99Zg0Moouzp-iAG39t/s72-w640-c-h454/cerita%20pendek%20berbahasa%20inggris%20pengantar%20tidur%20anak.png
Bunda Nameera's Blog - Lifestyle Blogger
https://www.bundanameera.com/2023/01/cerita-pengantar-tidur-anak-dalam-bahasa-inggris.html
https://www.bundanameera.com/
https://www.bundanameera.com/
https://www.bundanameera.com/2023/01/cerita-pengantar-tidur-anak-dalam-bahasa-inggris.html
true
8935268786364384205
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content